Uvažujete o plynu do auta, tedy přestavbě vozu na alternativní pohon LPG? Chtěli byste
                           získat více informací o LPG, LPG přestavbách či plynovém zařízení vhodném do Vašeho
                           vozu? Tak čtěte dál....


                                Odborná montáž plynové instalace - to je základ !!!

Palivo LPG

                                      LPG (liquefied petroleum gas) je směs plynů propanu a butanu někdy nazývaný i autoplyn, a
                           to především díky své vynikající vlastnosti jako motorové palivo.

                                      Zkapalněný plyn má široké využití v dopravě, kde se používá jako pohon pro osobní
                           automobily, motorové vozíky, autobusy či nákladní vozidla.


                                 Instalace I. generace plynového zařízení

                                      Instalace I. generace je určena do vozidel s karburátorem, jednobodovým vstřikováním a
                           vícebodovým vstřikováním bez katalyzátoru.

                                      V tomto systému je vytlačován kapalný plyn z nádrže přes multiventil do reduktoru (zde se
                           ohřívá kapalinou z chladícího okruhu vozidla) a přechází v plynnou fázi. V této plynné fázi se
                           plyn přivádí ke směšovači, kde se mísí s nasávaným vzduchem. Takto vzniklá palivová směs
                           je dávkována přes sací ventily do spalovacího prostoru motoru.

                                      U tohoto systému I. generace je bohatost nasávané směsi regulována škrtícím šroubem,
                           který je umístěn v plynové hadici mezi reduktorem a směšovačem. U systému I. generace
                           není možné zajistit optimální dávku paliva v různých režimech práce motoru (obohacení
                           směsi při zrychlení, ochuzení směsi při deceleraci atd...).


                                 Instalace II. generace plynového zařízení

                                      Instalace II. generace je určena do vozidel s jedno nebo vícebodovým vstřikování benzínu s
                           katalyzátorem a se sondou lambda.

                                      V těchto vozidlech není možné montovat zařízení I. generace, jelikož hrozí poškození
                           katalyzátoru a zhoršení emisí. Zařízení II. generace funguje na stejném principu jako
                           zařízení I. generace, ale optimální dávkování paliva je zajištěno servomotorem (actuator)
                           ovládaným samostatnou řídící jednotkou LPG, která na základě informací získaných z
                           originálních snímačů motoru upravuje palivovou směs plyn-vzduch.


                                 Instalace III. generace plynového zařízení

                                      Prozatím posledním vývojovým stupněm je tzv. sekvenční vstřikování plynu, které je určené
                           pro nejnovější typy automobilů.

                                      Princip činnosti je poměrně jednoduchý - výstup pro ovládání vstřikovače benzínové řídící
                           jednotky se přepojí na plynový vstřikovač prostřednictvím plynové korekční jednotky. Tato
                           plynová korekční jednotka jen přepočítá velikost otevíracího pulsu tak, aby bylo dávkováno
                           místo benzínu odpovídající množství plynu.

                                      Plně funkční tak zůstávají všechny původní funkce motoru, vozidlových systémů jízdní
                           dynamiky i palubní diagnostiky.


                                 Instalace IV. generace FSI, TFSI, GDI, ...

                                      Instalace IV.generace je určena do vybraných vozů s motorem s přímým vstřikem benzínu
                           (např. motory FSI Volkswagen).

                                      Řídící jednotky plynové instalace využívají dodatečné informace z diagnostického systému
                           vozidla EOBD (European On Board Diagnostic) a díky tomu je možné velmi přesné
                           dávkování plynu do spalovacího prostoru. Jedná se o nový a technicky dokonalý systém
                           sekvenčního vstřikování plynu, který nemá na trhu konkurenci.

                                      Navíc díky této jedinečné funkci má plynový systém stálé samoadaptační schopnosti v
                           reálném čase.

Provádíme následující přestavby

sekvenční vstřikování plynu od 24.000,-
sekvenční vstřikování plynu od 17.500,-
sekvenční vstřikování plynu od 19.900,-


Online kalkulátor návratnosti investice do přestavby vozidla na pohon LPG

Ujeté km za rok
km
Spotřeba benzínu na 100km
litry
Cena Benzín: Kč/l
Cena LPG: Kč/l
Cena Přestavby:
Cena za km Kč/km
Cena za km Kč/km
Ročně za palivo:
Ročně za palivo:
Roční úspora:
Návratnost: Měsíce

Údaje jsou pouze orientační

U LPG je započítané 10% zvýšení spotřeby